Aldi op Fellenoord ongewenst

Geacht College van B&W

De supermarktketen ALDI heeft wat voornemens bekend gemaakt voor een vestiging op Fellenoord, aan de rand van het centrum. Wij staan daar graag even bij stil en hebben vragen.

De eventuele voornemens van Aldi zien wij tegen de achtergrond van de actuele Detailhandel visie, het winkelcentrum Oosterhof en de verkeerssituatie op Fellenoord.

Als eerste gaat de Detailhandelvisie gaat uit van centrale en gecentreerde winkelgebieden in Boxtel, en zou een vestiging van de Aldi aan de rand van het centrum ingaan tegen een aantal uitgangspunten van dit beleidsdocument. Aldi op Fellenoord betekent natuurlijk het vertrek van Aldi uit winkelcentrum Oosterhof. Dat doet afbreuk aan het genoemde uitgangspunt en verstoort ook de door inwoners en winkeliers gewaardeerde, gewenste en ideale winkel-shopbalans binnen het winkelcentrum.

De verkeerssituatie op Fellenoord, naast JRL met veel fietsverkeer van scholieren, laat absoluut geen hogere verkeersintensiteit (incl. parkeren) van auto’s toe.

Kortom, PvdAGL ziet een vestiging van Aldi op Fellenoord helemaal niet zitten.

1. Wat is uw visie, uw standpunt en benadering van deze kwestie?
  2. Welke instrumenten heeft u formeel ter beschikking om u als gemeente te mengen in deze zaak?
  3. En, wat zou u het liefste doen?

Fractie PvdAGroenlinks

Nico Bulter,