Wij zoeken enthousiastelingen

Voel je je betrokken bij de Boxtelse samenleving? Vind je het leuk en heb je zin om daaraan een bijdrage te leveren langs de weg van de politiek?

We zoeken mensen die een beetje eigenwijs zijn, plezier hebben in teamwork, politiek beschouwen als een kans iets te doen voor de samenleving en zichzelf te ontwikkelen, en die humor hebben.

Voor PvdAGroenlinks staan de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 alweer voor de deur. Ruim 20 jaar maakt het solide verbond van PvdAGroenlinks als samenwerking deel uit van de lokale politiek en van de gemeenteraad. Voor ingewijden kent PvdAGL een traditie van sterke raadsfracties. Een uitgebalanceerd team dat bij grote onderwerpen even goed nadenkt wat de visie is, de items kiest en met een helder betoog invloed heeft op de besluitvorming. Met toonaangevende raadsleden: Anton van Aert, Jos van Ooijen, Marianne Juffermans, Sjef Dankers, Tossy de Man, Hans Maassen.

Deze termijn staan de raadsleden Nico Bulter en Anja van den Einden bekend  om hun inhoudelijke gedrevenheid en de kwaliteit van het politieke handwerk. Kansrijke motie’s , goed inschatten wat er moet gebeuren om een meerderheid in de gemeenteraad te behalen, goed onderbouwde kritische vragen in de raad en via de pers.

Raadslid ben je niet alleen in de raadszaal. Je bent mede inwoner van Boxtel die het verschrikkelijk  de moeite waard vindt je te bemoeien met de zaken die ertoe doen voor je eigen omgeving en je gemeente.

We nodigen je  uit om voor de nieuwe termijn 2018-2011 eens na te denken of je wil meewerken aan de gemeenteraadsfractie. Dat kan als raadslid, als lid van de steunfractie of nog anders.

Hieronder vind je de profielschets van de fractie en van de kandidaten. Daarin staan meer concrete aanwijzingen. Schrijf een korte motivatie. Graag spreken we kandidaat-raadsleden. Heel graag nodigen we je ook uit je te melden als je niet zeker bent van deelname , maar wel opvattingen hebt over de koers van PvdAGl of voor Boxtel en die graag wilt delen.

Verder zijn Nico Bulter en Anja van den Einden graag bereid hun ervaringen met je te delen. Per mail of bellen: n.bulter@kpnmail.nl 0634338458 of  a.vandeneinden@kpnmail.nl  0612085366.

Je reactie en  motivatie graag uiterlijk (maandag 18) september naar het secretariaat van PvdAGroenLinks Boxtel, Coen Verbeek. coenverbeek1@home.nl

Ik sta open voor uw mening en reactie