PvdAGroenLinks op weg naar de verkiezingen

Beste PvdA- en GroenLinksleden,

Op 18 november gaan de inwoners van Boxtel en Esch weer stemmen. Het zijn de herindelingsverkiezingen waarbij Esch en Boxtel samen de gemeente Boxtel gaan vormen. Sinds de oproep dat er nieuwe mensen nodig zijn als PvdAGroenlinks wil meedoen aan de verkiezingen, is er veel gebeurd.

De pagina grote advertentie in het Brabants Centrum eind 2019 leverde een tiental mails op van inwoners. Een bijeenkomst in januari trok een groep van 17 aanwezigen, waaronder nieuwe gezichten. Hierna is er een “politiek” team van 5 mensen gevormd dat actuele onderwerpen behandelt en zich oriënteert op een actieve rol in de komende bestuursperiode. In januari heeft een grote groep zich beschikbaar gesteld als campagneteam, met nieuwe en zeer  bruikbare skills voor de verkiezingscampagne.

Er is een voorlopig nieuw bestuur met Cent van den Berg (vz Groenlinks afdeling Meierij-Maashorst), Nico Bulter (oud raadslid), Frank Geurtz (penningmeester). Dit alles is hoopgevend.

De belangrijkste vraag is nu of er straks voldoende kandidaten zijn voor de raadsfractie en de steunfractie. Aan het enthousiasme van het nieuwe team zal het niet liggen. Het bestuur gaat voor drie zetels in de gemeenteraad van Boxtel als verkiezingsresultaat. Er is veel te doen voor PvdAGroenLinks aan alles wat het huidige college niet heeft opgelost: onrechtvaardige bezuinigingen, Vion, de spoorwegoverwegproblemen, schrikbarende kosten Jeugdzorg, etc.

Laat ons weten als je belangstelling hebt gekregen het team te versterken. Reageer ook als je nieuwsgierig bent geworden naar de rol van gemeenteraadslid of lid van de steunfractie.

Om straks in november klaar te staan voor de verkiezingen is er nog net een zetje nodig. Er zijn mensen nodig voor de eerste plaatsen op de kandidatenlijst: minstens drie kandidaten voor een raadszetel plus drie-vier 3 voor de eerste tien. We starten binnenkort de kandidaatstellingsprocedure. Volgende week ontvang je van ons, zoals altijd bij de verkiezingen, de papieren waarmee jij je kunt aanmelden voor de bovenste plekken op de kandidatenlijst (1 t/m 6). We kijken uit naar jullie reacties!

Voor vragen en info mail of bel je naar een van de onderstaande adressen:

Cent van den Berg (voorzitter)                  centvandenberg@me.com                         06-15826441

Nico Bulter                                                    n.bulter@kpnmail.nl                                    06 34338458

Frank Geurtz                                                 fgeurtz@online.nl                                         06-24809373

Anja vanden Einden(fractievoorzitter)    a.vandeneinden@kpnmail.nl                        06-12085366

N.B. in deze coronatijden zijn ALV’s of andere bijeenkomsten niet mogelijk. Daarvoor zoeken we een oplossing.

6 mei 2020