Op 11 september gaven wethouder Peter van de Wiel en een aantal ambassadeurs het officiële startschot van het project Samen Slim Rijden Boxtel. Deze dag arriveerden de twee elektrische Renault Zoe’s in Boxtel. Zij staan op hun vaste parkeerplek, aan het Januspad, naast het gemeentehuis in Boxtel. Het initiatief vanuit Energie Coöperatie Boxtel, Onze Auto en gemeente Boxtel zorgt ervoor dat inwoners, ambtenaren en het college samen duurzaam auto kunnen rijden. Op deze manier doen we samen iets extra’s voor duurzame mobiliteit.

Ambassadeurs zijn het hart van Samen Slim Rijden

Door Energie Coöperatie Boxtel, Transitie Boxtel en een enthousiaste groep inwoners is auto delen nu ook mogelijk in Boxtel. Zij hebben de afgelopen tijd buurtscans uitgevoerd en buurtgenoten enthousiast gemaakt. De ambassadeurs zijn het hart van Samen Slim Rijden Boxtel. Zij staan dan ook klaar voor alle vragen en verzorgen graag een testrit voor geïnteresseerden.

“Ik vind het fantastisch om te zien hoe inwoners uit Boxtel, Lennisheuvel en Liempde dit project samen oppakken. Zij maken het project tot een succes. Daarnaast ben ik erg blij dat wij als college, maar ook de ambtenaren van gemeente Boxtel kunnen meedoen met Samen Slim Rijden. Zo dragen we samen bij aan vermindering van CO2- en fijnstofuitstoot”, aldus wethouder Peter van de Wiel namens het college.

Buurtgenoten delen samen een auto en de voordelen

Een elektrische auto delen is duurzaam: het zorgt voor meer ruimte op straat. Iedere auto vervangt 5-7 gewone auto’s. Het is goed voor het klimaat én voor het milieu. Auto delen kan daarnaast een goed alternatief zijn voor het gebruik van openbaar vervoer.
Auto delen betekent ook kosten delen. Er wordt betaald naar gebruik, wat in het algemeen erg voordelig is. Daarnaast verbindt auto delen buurtgenoten met elkaar. Zo dragen zij samen op een eigen manier zorg voor de auto.

Auto delen tijdens corona

Veiligheid staat voorop, ook tijdens het delen van een auto. Een gebruiker ontsmet de auto voordat deze wordt gebruikt en als de auto weer verlaten wordt. In de auto ligt een handleiding om de auto goed te ontsmetten. Er is desinfectiegel aanwezig in de auto. Ook liggen er reinigingsdoekjes klaar.

Meer informatie en aanmelden

Ook meedoen aan Samen Slim Rijden? Aanmelden kan via www.boxtel.samenslimrijden.nl. Op deze website staat alle informatie over het project Samen Slim Rijden Boxtel.